2.6.11

Gammelt på nytt...

Inspirert av Merete (Monstermønster) og hennes søte forklekjole, og oppdagelsen om at jeg faktisk eier "SikkSakk" jeg også, resulterte i at symaksina ble satt fram og potensielle tøystykker leita fram fra ymse skuffer og skap.

Nå er det engang slik at jeg er en strikker. Du kan gi meg (nesten) hvilken som helst strikkeoppskrift, og jeg skal få til det som står der... gir du meg et søm-mønster derimot, er jeg overhode ikke like tøff i tryne!

Jeg klarer fint å tråkle ihop både liftgardiner og vanlige gardiner, men å sy etter mønster er noe jeg er helt fersk på. Men tilstadighet handler jeg inn stoffer, med ambisjoner om at Mathilde skal få hjemmesydde klær... Unødvendig å si at jeg har mye stoffer liggende og vente...

En "gammel" dongerikjole og prikkete stoff fra Panduro, ble plukket ut blant de mange. Mønster nøyaktig tegna av ( etter at jeg fant det i mønsterarket.. kremt) og sømometret pakket ut av plasten! (Ambisjoner om hjemmesydde klær resulterer ikke bare i mengder stoffer liggende.. men også div. utstyr) Dongerikjolen er brukt èn gang.. og selv om jeg var ganske omfangsrik ( 7mnd på vei med nr 1), var det plass til 14 til inni der.. Den, med mye annet ble pakka ned og skulle opprinnelig til Røde Kors.. Nå tror jeg, ett og ett prosjekt i gangen selvfølgelig, at jeg ser monn i noe ihvertfall! Tanken på at Mathilde ( og Karoline også etterhvert, gjennbruk er gjennbruk..!) skal gå i klær som foreldrene har brukt, er faktisk veldig fin!

Med tanke på at jeg har en 6 uker gammel beibi som vet å si ifra om sulten mage når det skal syes knappehull, og at en symaskin er langt mer komplisert enn strikkepinner så synes jeg resultatet ble høvelig greit!

Actionbilder kommer!! ( hvor er overføringskabelen kamera - data??????)

2 kommentarer:

  1. Ikke verst at jeg kan inspirere på søm, siden jeg synes jeg ikke er særlig god... Actionbilder blir gøy!

    SvarSlett
  2. Supersøt! Sånn vil jeg lage til Julie - jeg får jo symaskin i ferdigutdannetgave av mamma.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen her! Jeg leser alle kommentarer og sette kjempestor pris på tilbakemeldinger :)