26.8.08

Sommerferie..

Da va sommer'n på hell, og høsten merkes allereia i lufta og utruli nok bynne blarn på trærn å gulnes.. Detta e nok den tia på åre eg trives best.. man kan være ute i marka, utn at svettn driv å insektern spis deg opp, plokke bær å sopp, gå på jakt... Å fargan e så fantastisk flott..Nordnorsk sommer stille sterkt, men nordnorsk høst e nokka førr seg sjøl...!!

Det har vel heller vært stillt å roli på strikkefront... Eg har lært meg å strekke sokka!!! Så flink atte! Har liksom aldri skjønt meg på hællfellinga.. men så fikk eg de førr meg en nordnorsk sommerdag (bortover regn og 10gr), at no va de på tide at mine kalde vintertær får limegrønne sokka!! Som sagt så gjort;) Så no har eg limegrønne sokka, gubben har fått blå, bestisn min får kvite og grønne.. Eg har bynt på et nytt prosjekt tel meg sjøl; sapporo 2007 gensern, samme som eg har gjort før, berre andre farga :) (den kvite variant)Ellers har eg masse plana om kjola, tunika og andre lettstrekka ting...


MEN!! Eg har fått hobbyrom!! I vårres hus har vi to bittersmå rom i andre etasje, som e førr små tell å bruke som soverrom, så vi har fått jenterom å gutterom! Mannen sett kontor bi vel etterkvert å bi ei einaste flybule, mens mett ska bi tidenes rote/hobbyrom:D Så idag kjøpte eg en praktisk liten snop skrivepult, å handywoman som eg e, så sætte eg den opp heilt aleina! (mannen må hjelpe me døra da... førr de der me hengsla har eg kje heilt skjønt (enda!!) ) ...legg merke tell drill'n som ligg på bordplata... berre min!! Damedrill fra black'n decker.. så liten å handy at den passe i ..ehm..veska?? No e de berre hylle og STRØM som mangle.. de e faktisk kje lagt opp strøm tell detta romme..(hørt sånt?!)Så de må åsså gjøres..men akkorat de overlæt eg tell handymen;) De kjæm fleire bilda, når alt rote som e gjømt i eske og posa e pakke ut å sortert...No har eg eg bøtts and pans me rødding foran meg.. Over og ut, foreløpi, fra Bodøbyen :)
-marte

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med nytt hobbyrom! Det vil jeg også ha, men huset er desverre alt for lite allerede...

    SvarSlett
  2. Damedrill, gitt! Det hadde vore noko - her i huset er det korkje manne- eller dameutgåve, hadde vore moro om eg var den som fekk meg drill først! Håpar du vil trivst på hobbyrommet ditt når du kjem i orden til slutt, det er heilt sikkert verdt arbeidet. Eg har foreløpig berre ein krok, og det er som om garnet kryp bortover golvet utover sine grenser ...

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen her! Jeg leser alle kommentarer og sette kjempestor pris på tilbakemeldinger :)