14.11.09

Mamma er helt tullerusk...

Runde rare Rulle Rusk
raspet rips på Ipsens busk.

Ipsen kom og skulle plukke
rips til rørte rips på krukke.

Ned i krukken raspet Ipsen
Rulle som en rips blant ripsen.

Rund og rød som ripsen selv
ble han syltet samme kveld.

(Andrè Bjerke)

Mamma og Mathilde leser rare rim og regler... Mamma holder på å le seg ihjel, og Mathilde lurer fælt på hva som egentlig er så morsomt..?? Stakkars Rulle Rusk! (vi har forresten ønsket oss Mufasas Kiosk (oversatt av hærlige Erlend Loe) i julegave!! Det er i samme gata hva småbestikalsk humor angår ;)...)
Mathilde ligger og sover på andre timen ute i vogna! Det er første gang hun sover så lenge i vogna, uten at vogna er i bevegelse!! Hurra!! Mamma`n har stirra forbausa og engstelig ned i vogna opp til flere ganger allerede, men barnet sover! Det er merkelige greier, man ønsker at gullet skal sove lengst mulig, (jeg anser ikke 45 min (på slaget) som lenge nok) og når hun endelig finner roen, så stresser man rundt og må kikke i vogna flere ganger for å forsikre seg selv om at alt er i den skjønneste orden.. og er man ikke ute og titter i vogna, står mammahørselen innstillt på superømfintlig og fanger opp den minste lyd som eventuellt, muligens, kanskje kan komme fra vogna...

Om 3 dager er hun 4 mnd på datoen, og det er skremmende hvor fort tiden går.. og selv om det enda er lenge til vår, så føles det som at permisjonen nærmer seg slutten!

Hva strikking angår.. jeg holder på med siste innspurt på nest-siste julegaveprosjekt, og gleder meg til å starte på siste julegaveprosjekt. (som muligens blir en little sister dress eller noe annet søtt noe) Og mens jeg venter på at barnet skal våkne, syr jeg siklekluter til den store gullmedalje! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen her! Jeg leser alle kommentarer og sette kjempestor pris på tilbakemeldinger :)