30.12.09

En liten romjulshilsen...

Her har det vært litt "bloggtørke", desember var hektisk!

Jula er liksom litt mi tid. Og i år, som i fjor, ble det ikke tid til, eller var overskudd til, å gjøre alle tingene jeg hadde planer om å gjøre eller bake alle kakene jeg skulle bake.. som regel blir det bare med tanken, og godt er vel strengtatt det (alt skal jo på et magisk vis forsvinne ut av kakeboksene også...), men julestemning blir det faktisk ;)
Og jul med ei lita jente, som glitrer mot juletrelysene og synes julekulene er kjempestas.. ah, så deilig! Jeg har grått så mange lykke-tårer, rørte-tårer og igjen noen lykke-tårer i jula, at jeg lurer på om jeg begynner å bli litt soft...

Julegavestrikken ble jeg også ferdig med! (hvis ikke hadde jeg vel ikke kunnet kalle det julegavestrikk..eller??) Ready,set Winter 1 ble sendt til Drammen, og falt i smak og er allerede testa ut i barnehagen! Det varmer et strikkehjerte! Purple Leaves ble også kjempegodt mottatt, og det ble jeg ekstra glad for. Mamman er nemlig veldig bevist på hva Kule Marie skal vise seg offentlig i, og farger er et hett tema! Så hadde jeg jo bare eeeeen vott igjen, av Ready,set Winter #2.. og da jeg hadde lagt opp så gikk jeg akutt lei... så lei at jeg tenkte, hm.. Nøstebarn-boka, der burde det jo være et alternativ? Som sagt så gjort, og jeg har sikla på Rullegensern lenge... Jeg tilogmed veide garnet!! Og fant ut jeppsi, jeg har nok.. restegarn-strikk... Jeg sier ikke mer.. den ene votten og halsen fra sistnevnte Ready,set Winter måtte bøte med livet.. med bamseknapper på, hurra så fin den ble!



Så når endelig alle prosjekter var pakka inn, å lagt under de respektive juletrær, så la jeg like godt opp til en ny genser denna gangen til Madam Mim! Så fornøyd, og så rask strikk! Og verdens styggeste lille katt, ble atterstinga på, bare for moro skyld. Første gangen jeg gjøre noe annet på strikketøy enn å sy på knapper og feste tråder.. så bær over med meg ;)

Nå skal jeg kose meg med tyske julekaker, det lille som er igjen av det lille jeg bakte, og lettstrikka babysokker! (ullsokker er forbruksvare vistnok...borte blir de ihvertfall...)

Ha ei riktig god romjul! Og de aller beste ønsker for det kommende året! Måtte vi fortsette å strikke kilometervis med garn... !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen her! Jeg leser alle kommentarer og sette kjempestor pris på tilbakemeldinger :)