4.1.10

Nyttårsforsetter og slikt.....

 Først og fremst, et riktig godt nytt år til alle sammen :)

... til vanlig er jeg relativt nøktern til nyttårsforsetter.. jeg har stortsett de samme år ut og år inn.. Trene mer, spise bedre og smile bredere. Stortsett så faller de to første i fisk, og det tredje går som regel greit, for det er så mye å le av innimellom! Men i år skal jeg slenge på et ekstra forsett.. Og jeg går inn med innstillingen om at dette faktisk kan og burde la seg gjøre! Nemlig å redusere garnlagret betraktelig! Jeg er enda ikke kommet så langt at jeg har målt og veid ut, hvor stort lagret faktisk er... jeg har utsatt akkurat den biten etter beste evne.. men det må vel til, skal dette bli seriøst og riktig??
Første strikk ut, in the fight against garnlageret.., er Mosters babystrømper fra Strikk til Nøstebarn! Det kan hende jeg er litt treig, men jeg brukte en hel DAG på å finne utav hæløkingen... Jeg fikk en åpenbaring mens jeg sto å laget pizzadeig! Pizzadeiger er greie sånn....  Restestrikk er som regel et sjangsespill, og denne gangen heller intet unntak!

 Etter montering hadde jeg hele 15 cm igjen!! Søte ble de :) Og siden jeg blomstrer over av inspirasjons og skaperglede for tiden, lager jeg like gjerne et par til... Madammen trenger jo varme sokker! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen her! Jeg leser alle kommentarer og sette kjempestor pris på tilbakemeldinger :)