29.4.09

Snart mai.....

.. hjelpe meg som tiden flyr... om to dager skriver vi 1.mai, og jeg synes ikke det er lenge siden vi hadde nyttårsaften... Jaja, og verre skal det vel bli med årene??


Jeg tenkte jeg skulle legge ut litt bilder fra min litt produktive påske :) Bekkenløsning + påske = produktivitet..ihvertfall i min verden.. Manden tok seg av skigåing, både opp og ned fjellene, mens jeg passet på å strikke varme klær til både lillegullet og til meg selv ;) Men neste år kommer jeg sterkere tilbake hva skigåing angår...!!


Jeg starta i august 08 på Sapporogenseren til meg selv, samme som jeg strikket til manden (og som fortsatt ikke har fått glidelås......). Jeg hadde strikka begge armene, og ca 5 cm på bolen før prosjekte havna i strikkekurven og ble liggenede.. Dermed ble det bil-strikk, 7 - 8t kjøring og vips kunne jeg starte på mønsterborden.. Men mønsterstrikk og bilkjøring er ikke nødvendigvis en heldig kombinasjon... Denne gangen valgte jeg å strikke i Dale Falk i stedefor Daletta, og det resulterte i en litt mer baggy utgave, men faktisk slik jeg ville ha den! Det er plass til superundertøy under denne, og det er et must...


Jeg justerte fargene litt, ifht det som var foreslått i oppskrifthefte (vågal vågal ;) ) og synes selv jeg endte opp med et bra resultat... Det gjennstår fortsatt å strikke opp hals, sette i glidelås og dampe genseren.. så kanskje neste påske kan jeg nyte varmen fra denne i solveggen..?? Glidelås er ikke noe for pyser, det er nå bra sikkert....




Omslagsjakke fra Garnstudio ble strikket sammen iløpet av de siste par dagene, sammen med et par djevelluer som de så pent heter.. Luene er jeg alt annet enn fornøyd med, jeg har prøvd å strikke de før, men synes det er vanskeli å få til størrelsene.. det ligger vel hakket mer på meg enn på oppskriften... Men søte er de :), selv om str 6-9 mnd er mer str nyfødt... Jakka er strikka i Fabel Chocolate, og va lettstrikket som bare det... Mamma har hjulpet meg med å hekle kantene rundt, og lært meg litt basic hekle-knowledge, så kanskje jeg klarer å hekle rundt selv på neste jakke...??

Jeg er også begynt på vognteppe til lillegullet! Og så lenge symaskinen spiller på lag, så går det veldig greit!



Mønsteret er fra Laila Ukkelberg, og heter Giraffe Amore! Yndige, søte giraffer som jeg har forelsket meg helt i! Så når veggene på barnerommet er blitt slette og fine, skal jeg ha fargerike giraffer på langveggen :) Jeg har også planlagt å sy sengetøy, og applikere på giraffene... Applikering er forresten en tolmodighetstest deluxe, men jeg kommer meg!! Det gjennstår fortsatt å applikere rundt selve giraffene og sy på bakstykket og lukkekanten..


Lillegullet vokser og trives (virker det som) i mammas mage :) Og har funnet seg et favoritt-ribbein å terrorisere på... Nå har jeg tippet uke 28, og synes det er veldig kort tid til Juli... det skal skje MYE innen den tid...!!

Jeg kjøpte meg, i fjor sommer, to stk Zimmermann-bøker, deriblandt Knitters Almanac..og har startet på babyjakken..(februaravsnittet..) Men kan noen av dere begavede damer der ute forklare for meg, som ikke er så begavet, hva YO ssk betyr?? Resten skjønne jeg, men der stopper det... Når jeg nå endelig har skjønt måten hun skriver på og hvordan hun tenker, så er ikke oppskriftene så vanskelige å følge... men hva betyr nå det, når jeg ikke er språklig kynding nok...?? :) På forhånd tusen takk til den som forbarmer seg over meg :)

Det er vår i luften i Bodø..All snøen er regna bort, og tempraturen stiger gradivis :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen her! Jeg leser alle kommentarer og sette kjempestor pris på tilbakemeldinger :)