28.10.09

Mormor-skryt!

Mormor er kjempeflink til å strikke! Og det må vises fram! Jeg har lagt inn bestillinger, og hun er super-effektiv og strikker som bare det! Først strikket hun fana-body! I petroliums (?) blå og hvit. Dette var før vi viste at lille Mathilde var lille Mathilde, men vi fant ut at denne fargen gikk til både kule jenter, og tøffe gutter!

Så la jeg inn fana heldress i bestilling hos mormor, i samme fargene som body'en. Mathilde er tøffe-Mathilde i blå og hvit! Og mormor var ikke tung å be, og før jeg fikk sukk for meg ankom heldressen bodø-by, og frøknen går en varm vintert i møte.

Så spurte mormor meg om jeg ville ha en kjole å bruke i jula. Og det syntes jeg jo at jeg burde. Også ble kjole med rundfelling satt i bestilling. Men da var ikke mormor like lett å be.. for mormor hadde aldri strikket bølgestrikk før og heller ikke rundfelling som hun var fornøyd med. Men så sa jeg at jeg kan vise deg bølgestrikken, for jeg fikk til kysen med bølgestrikk.Og det er litt gøy at jeg kunne lære mormor noe, for det er hun som har lært meg å strikke! Og rundfellingene var lagt inn i mønstrert, så da ble det veldig enkelt plutseli! Og kjolen er kjempeflott!! Og Mathilde gleder seg til å bruke den i jula.. og kanskje hos fotografen også?? 


Selv har jeg begynt med fanadress i 4 - fire - farger! Hvor var hodet da denne geniale ideen ble født?! Mest sannsynlig hang ørene i løse luften og dinglet... jeg har strikket to armer, og en halv fot. I str 2 år. Egentlig var dette ment som en julegave. Men, antall arbeidstimer lagt ned i tre deler tilsvarer at jeg rettogslett ikke har råd til å gi den fra meg.. og at jeg ikke har "sjangs i havet" om å bli ferdig til jul! Men flotte farger, ingen tvil om det!

Ja forresten, både body'en og heldressen fra mormor er strikket i Dale babyull. Og kjolen er strikket i alpakka fra Garnstudio/Drops. Mitt evighetsprosjekt av en dress strikkes i Rauma Babyull, og 4 farger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen her! Jeg leser alle kommentarer og sette kjempestor pris på tilbakemeldinger :)